Uncategorised

W ramach działań prewencyjnych udostępniamy na naszym portalu do pobrania katalog urządzeń infrastruktury PKP narażonych na kradzież, prosimy traktować zbiór jako narzędzie do rozpowszechniania wsród swoich klientów i dostawców.

 

Administratorem danych osobowych jest Izba Przemysłowo-Handlowa Gospodarki Złomem, z siedzibą w Warszawie, ul. Kierbedzia 4. Dane osobowe użytkowników powierzonych  IPHGZ są przechowywane i przetwarzane w sposób zgodny z zakresem udzielonego przez użytkownika zezwolenia oraz wymogami prawa polskiego, w szczególności w zgodzie  Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady ( UE) 2016/679  dnia 27 kwietnia 2016 w sprawie ochrony osób fizycznych w związki z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie przepływu takich danych ustawą o ochronie danych osobowych. Zbiór zgromadzonych danych osobowych traktowany jest jako wydzielona baza danych, przechowywana na serwerze Serwisu w specjalnej strefie bezpieczeństwa, z ograniczonym dostępem. Zrzeszenie nie przekazuje, nie sprzedaje i nie użycza zgromadzonych danych osobowych użytkowników Serwisu innym osobom lub instytucjom, chyba że dzieje się to za wyraźną zgodą lub na życzenie użytkownika, lub też gdy wymagają tego obowiązujące przepisy prawa.

Dane wykorzystywane są na potrzeby Statutowe, przesyłania informacji legislacyjnych, gospodarczych, na temat branży stalowo-surowcowej, marketingowych.

Każdy użytkownik powierzający dane IPHGZ ma prawo do

- wglądu swoich danych, ich sprostowania, zmiany, usunięcia danych 

- ograniczenia przetwarzania 

- wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania. 

W przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych każdy użytkownik ma prawo  do cofnięcia zgody w dowolnym momencie. W powyższych sprawach prosimy o kontakt mailowy.

Każdy użytkownik ma prawo wnieść skargę do organu nadzorczego w zakresie danych osobowych.

Zrzeszenie nie odpowiada za politykę ochrony prywatności innych stron internetowych, zarówno tych dostępnych dla użytkowników dzięki linkom umieszczonym na stronach Serwisu, jak i tych, które umieszczają linki do Serwisu.

Zastrzeżenia prawne

Wydawcą serwisu internetowego www.iphgz.pl jest Izba Przemysłowo-Handlowa Gospodarki Złomem, z siedzibą w Warszawie, ul. Kierbedzia 4.

Wszelkie prawa do Serwisu, w tym do jego elementów tekstowych i graficznych, układu stron Serwisu oraz innych elementów są zastrzeżone, o ile nie zostało w sposób wyraźny zaznaczone inaczej. Korzystanie z treści umieszczonych w Serwisie nie oznacza nabycia przez użytkowników jakichkolwiek praw na dobrach niematerialnych do utworów czy baz danych w nim zawartych. Użytkownik może korzystać z tych utworów czy baz danych jedynie w zakresie dozwolonego użytku, wyznaczonego przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Nr 24, poz. 83 z późn. zm.), ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. o ochronie baz danych (Dz. U. Nr 128 poz. 1402) oraz ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 roku o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U.93.47.211 z późn. zm.). W szczególności, poza określonymi w tych przepisach przypadkami, zabronione jest dokonywane w celach komercyjnych i bez uprzedniej pisemnej zgody Zrzeszenia kopiowanie, modyfikowanie czy transmitowanie elektronicznie lub w inny sposób jakiejkolwiek części Serwisu w całości lub części.

Dane i informacje zawarte na stronach Serwisu służą wyłącznie celom informacyjnym i zostały oparte na źródłach, które Zrzeszenie uznaje za rzetelne i sprawdzone. Z uwagi na możliwość występowania błędów czy pominięć spowodowanych działaniami leżącymi poza kontrolą IPHGZ, Zrzeszenie nie ponosi odpowiedzialności za aktualność, dokładność, kompletność prezentowanych w Serwisie informacji, jak również za ich przydatność dla określonych działań użytkowników Serwisu.

Izba Przemysłowo-Handlowa Gospodarki Złomem zastrzega sobie prawo zmiany danych i informacji w wybranym przez siebie terminie, bez konieczności uprzedniego powiadomienia użytkowników Serwisu.

Ryzyko związane z użytkowaniem i wykorzystaniem informacji przedstawionych w Serwisie ponosi sam użytkownik. Zrzeszenie nie ponosi żadnej odpowiedzialności wobec użytkowników Serwisu lub osób trzecich z tytułu szkód, zarówno bezpośrednich jak i pośrednich, w związku z wykorzystaniem danych i informacji zawartych w Serwisie.

Przypominamy o  drugi terminie szkolenia tj.w dniu 7 marca 2013 roku w Warszawie na temat „Dostosowania działalności w zakresie obrotu złomem metali żelaznych i nieżelaznych do postanowień ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach” specjalnie dla tych z Państwa dla których I termin  okazał się niedogodny, program wraz z kartą zgłoszeniową jest do pobrania, jeśli bedą Państwo mieli problem z pobraniem programu, prosze o kontakt z Izbą przez formularz kontaktowy, SERDECZNIE ZAPRASZAMY!

Piotr Ślusarz - Prezes Rady Izby

Stena Recycling Sp. z o.o.

ul. Grójecka 208, 

02-390 Warszawa

Agnieszka Rozmus - Rowińska - 1 Wiceprezes

Gescrap Polska Sp. z o.o.

ul. Jagodowa 4 

 62-300 Września

Andrzej Duda - 2 Wiceprezes 

 CMC Poland Sp. z o.o.

 ul. Piłsudskiego 82

 42-400 Zawiercie
 
 
Waldemar Marek
 
Cognor S.A.
ul. Piłsudskiego 49-57
50-032 Wrocław
 
Krzysztof Krogulec
 
Tom Sp. zo.o.
ul. Pomorska 112 
70-812 Szczecin 
 
 
Tadeusz Rutkiewicz
 
Kejort Sp.z o.o.
 
Wspólna 9
 45-831 Opole

Marcin Pokorski

Nicrometal S.A.

ul. DrogaStarotoruńska 5

87-100 Toruń

Tomasz Chwałowski

Złomex S.A.

ul. Igołomska 27

31-983 Kraków

Piotr Gluźniewicz

Arcelormittal Recykling Polska Sp. z o.o.

ul. Kasprowicza 132

01-949 Warszawa

Artur Kozieł

Celsa Huta Ostrowiec Sp. z o.o.

ul. Samsonowicza 2

27-400 Ostrowiec Świętokrzyski

Agata Waszczak

Centrozłom Wrocław S.A.

ul. Robotników 16

53-608 Wrocław

Skład Zarządu Izby:

Kinga ZgierskaDyrektor

ul. Domaniewska 47

02-672 Warszawa

+48 660 431 640

 

If you are looking for a business partner  in the field of Polish trade of ferrous and nonferrous scrap, please contact us, we will help you to cooperate and to arrange a meeting with a potential client.
Please send mail by contact form,  initial request with the name of your company, contact information, area of interest (a type of scrap, monthly amount), and will prepare a valuation services matched to your needs.


OFERTA REKLAMY NA PORTALU IPHGZ

Szanowni Państwo,

Zapraszamy serdecznie do skorzystania z naszej oferty na reklamę na portalu www.iphgz.pl.

Po szczegółowe warunki prosimy o kontakt z Izbą.

Dla Członków Izby przewidujemy szczególne rabaty.

 

UWAGA

Reklama na wyłączność może być wykupiona na okres do 30 dni. Standardowo reklama na bannerze jest wyświetlana rotacyjnie z innymi reklamami danego obszaru. Na jednym bannerze mogą być wyświetlane na zmianę trzy różne reklamy.Wykupienie banneru na wyłączność gwarantuje wyświetlanie wyłącznie jednej reklamy.

Banner w Codziennym Newsletterze Informacyjnym IPHGZ Oferujemy kilkudniowe, tygodniowe oraz miesięczne kampanie reklamowe.

Zapraszamy również do składania zamówień na reklamę na cały rok z góry.
Zakup całorocznej kampanii reklamowej umożliwi Państwu wcześniejsze zaplanowanie dat i miejsc, w których pojawią się Państwa reklamy.

W trosce o skuteczność, zalecamy, aby przy każdym odnowieniu w miarę możliwości zmieniać szatę graficzną reklamy.

Oferujemy Państwu doradztwo w obszarze prowadzenia działalności gospodarowania złomem, od początku procesu inwestycyjnego jak również i w trakcie już prowadzonej działalności.
Jeśli planujecie Państwo otworzyć firmę złomową,  a nie wiecie jakie należy  spełnić wymagania z zakresu obowiązującego prawa  między innymi jakie należy posiadać niezbędne zezwolenia i decyzje i jakie leżą na Państwu obowiązki wynikające z prowadzącej działalności skontaktujcie się z Izbą.
Prowadzenie działalności związanej z gospodarowaniem złomem wymaga szeregu wymagań poprzez ochronę środowiska jak również rachunkowość, oferujemy Państwu pomoc w dostosowaniu działalność do obowiązujących wymagań prawnych.
Oferujemy oraz organizujemy szkolenia branżowe dla firm złomowych oraz spotkania biznesowe.

 OD NARKĘTKI PO MOST

Recykl3Stal towarzyszy człowiekowi we wszystkich dziedzinach życia. Jak żaden inny materiał, daje możliwość różnorodnej obróbki przy niskich kosztach wytwarzania. Ponad 2000 odmian stali znajduje swoje zastosowania w zależności od swych właściwości - twardości i elastyczności. Stal poddaje się wielu procesom technologicznym, jak i cięcie, walcowanie, rozciąganie, prasowanie, klejenie. Niewątpliwą zaletą produktów stalowych jest ich twardość oraz łatwość przerobu wtórnego wyeksploatowanego materiału. Po około 20 latach aż 70% wszystkich produktów stalowych powraca do obiegu wtórnego.
Dzięki doskonale zorganizowanemu globalnemu systemowi recyklingu co druga tona stali wytworzona na świecie pochodzi ze złomu. Ścisła międzynarodowa współpraca firm recyklingowych i wytwórców stali umożliwia każdego roku ponowne wykorzystanie około 400 mln ton złomu.
Obecnie przemysł stalowy uczestniczy w innowacyjnych procesach rozwojowych nad uzyskaniem surowca łatwiej podającego się recyklingowi. Recykling - choć powszechnie uznawany za kluczowy instrument ochrony środowiska- napotyka na wiele barier w różnych gałęziach przemysłu. Wyjątkiem jest przemysł hutniczy. Recykling stali ma długa tradycję. Złom stalowy podawany wielokrotnej obróbce nie traci swych właściwości . W wyniku wielokrotnego przetopu uzyskuje się wysokowartościowy materiał.
Stal dzięki swym unikalnym właściwościom magnetycznym pozostaje wciąż najefektywniej wykorzystywanym materiałem konstrukcyjnym.

RYNEK SUROWCÓW WTÓRNYCH

Recykl1Wraz z rozwojem globalnej gospodarki rynkowej weszliśmy w "erę recyklingu". Odzysk stał się jej integralną częścią. Obecnie przemysł złomowy i hutniczy działają na skalę międzynarodową i wraz z rozszerzającym się zasięgiem wspólnie ponoszą odpowiedzialność za zagospodarowanie zużytych produktów stalowych wprowadzanych do obrotu oraz za pozyskiwanie złomu, surowca wtórnego do produkcji. Międzynarodowy rynek surowców wtórnych zyskuje na znaczeniu w obliczu topniejących zasobów naturalnych, staje się kluczowym partnerem w obszarze ochrony środowiska.
Firmy złomowe stanowią podstawowe ogniwo w "pętli" recyklingu złomu, gdyż są odpowiedzialne za zbiórkę, skup, magazynowanie, odzysk i dostarczanie surowca do odbiorców. To dzięki ich działalności zużyte produkty stalowe z gospodarstw domowych, zdemontowane instalacje produkcyjne czy też karoserie samochodowe zostają poddawane odzyskowi i transportowane do hut w celu wytworzenia kolejnych półproduktów lub gotowych wyrobów.

ZŁOM BANKEM ENERGETYCZNYM

Recykl2Recykling metali chroni środowisko naturalne nie tylko dzięki zagospodarowaniu odpadów, ale również poprzez zmniejszenie zużycia energii w procesie produkcyjnym. Stal wielokrotnie przetwarzane - nie tracąc jakości ani swoich właściwości - stanowi swoisty "bank energetyczny", gdyż do jej przetwarzania we wtórnym procesie zużywa się wielokrotnie mniej energii w porównaniu z ilością energii potrzebną do jej wytworzenia w procesie pierwotnym. Stal dzięki swym energooszczędnym właściwościom przewyższają jakością - w rozumieniu oddziaływania na środowisko naturalne - inne surowce wtórne takie jak plastik, szkło, czy papier.
Recykling stali to oszczędność 74% energii potrzebnej do pierwotnej produkcji, a przy recyklingu aluminium wartość ta wzrasta do 95%.
Obecna wiedza na temat procesu odzysku i przerobu oraz zastosowania stali w różnych gałęziach przemysłu i kombinacjach materiałowych otwiera nowe perspektywy dla metod recyklingu, a tym samym powoduje wzrost ilości stali w "pętli recyklingu".

KOPALINY A ODZYSK

Należy pamiętać, że naturalne źródła komponentów do produkcji stali nie są zasobami odnawialnymi, tak więc wzrasta znaczenie zastosowania surowców wtórnych w produkcji. Obecnie na świecie odzysk metali waha się na poziomie od 80% do 100% w zależności od produktów.

STATYSTYKA

Proces recyklingu stali pozwala zmniejszyć emisje zanieczyszczeń do atmosfery nawet do 86% w porównaniu do emisji przy produkcji z rudy. Przetworzenie 1 tony złomu pozwala zaoszczędzić 1,5 tony rudy, 0,5 tony koksu, i innych materiałów, redukuje się także ilość zużytej wody i odprowadzanych ścieków. Natomiast 1 tona aluminium pochodząca z recyklingu pozwala zaoszczędzić 4 tony boksytów i 700 kg paliwa, uniknąć emisji do powietrza 35 kg fluorków aluminium.

RECYKLING TO:

  • zachowanie naturalnych złóż
  • oszczędność energii
  • ochrona środowiska
  • obniżenie kosztów produkcji

Członkiem Izby może być każdy podmiot prowadzący działalność gospodarczą w zakresie gospodarki złomem na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej ( z wyjątkiem osób fizycznych prowadzących taka działalność jako uboczne zajęcie zarobkowe )  oraz firmy z otoczenia biznesu tj. wytwórcom stali, producentom maszyn, urządzeń i pojazdów, usługodawców, a także podmiotów prowadzących działalność związaną z gospodarką złomem z zagranicy.

Roczna opłata członkowska wynosi:
Dla członka zwyczajnego - 6000,00 PLN + 1000,00 PLN jednorazowe wpisowe
Dla członka nadzwyczajnego - 3000,00 PLN+ 1000,00 PLN jednorazowe wpisowe
Dla członka stowarzyszonego - 6000,00 PLN + 1000,00 PLN jednorazowe wpisowe

Do uzyskania członkowstwa w Izbie,
niezbędne jest wypełnienie niniejszej deklaracji oraz ankiety, następnie ich wysłanie na nasz adres:

Izba Przemysłowo - Handlowa Gospodarki Złomem
ul. Domaniewska 47 lok. 212, 02-672 Warszawa

oraz scanów drogą e-mailową.

Zgodnie ze Statutem IPHGZ Rada Izby podejmuje decyzje o przyjęciu firmy do Izby.

STATUT Izby 2021

Rozdział I

Postanowienia ogólne

§1

Izba Przemysłowo - Handlowa Gospodarki Złomem zwana dalej „Izbą” jest organizacją samorządu gospodarczego, zrzeszającą podmioty prowadzące działalność gospodarczą w zakresie gospodarki złomem na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej. Izba może posługiwać się skrótem „IPHGZ”.

§ 2

Izba działa na podstawie ustawy z dnia 30 maja 1989 r. o izbach gospodarczych (tj. Dz.U. z 2019 r. poz. 579 ze zmianami), innych właściwych przepisów oraz na podstawie niniejszego Statutu.

§ 3

Siedzibą Izby jest miasto stołeczne Warszawa. Izba może tworzyć oddziały terenowe, filie oraz przedstawicielstwa w kraju i zagranicą.

§ 4

Obszarem działania Izby jest Rzeczpospolita Polska i zagranica.

§ 5

Izba może być członkiem krajowych i zagranicznych organizacji samorządu gospodarczego.

Rozdział II

Realizacja zadań Izby

§ 6

Do podstawowych zadań Izby należy:

  1. reprezentacja i ochrona interesów gospodarczych członków Izby, w zakresie prowadzonej przez nich działalności gospodarczej w szczególności wobec organów państwowych i samorządu terytorialnego,
  2. współpraca z instytucjami Wspólnot Europejskich, organami administracji państwowej, samorządu terytorialnego, organizacjami społecznymi i gospodarczymi, w celu współtworzenia warunków i podstaw prawnych dla prowadzenia działalności gospodarczej przez członków Izby,
  3. organizacja pomocy na rzecz członków Izby w zakresie rozwiązywania problemów ekonomicznych, organizacyjnych i prawnych, związanych z podejmowaniem i prowadzeniem przez nich działalności gospodarczej,
  4. prowadzenie działalności promocyjnej na rzecz członków Izby oraz pomoc w nawiązywaniu kontaktów handlowych,
  5. propagowanie zasad etyki i obyczajów kupieckich,
  6. propagowanie zasad prowadzenia zrównoważonej działalności gospodarczej,
  7. przeciwdziałanie nieuczciwej konkurencji.

§ 7

Izba realizuje swoje zadania poprzez:

  1. delegowanie swoich przedstawicieli, na zaproszenie właściwych organów oraz instytucji Wspólnoty Europejskiej, do uczestnictwa w pracach prawodawczych w zakresie działalności członków Izby,
  2. opiniowanie projektów aktów prawnych dotyczących prowadzenia działalności gospodarczej, ochrony środowiska, zagadnień podatkowych oraz gospodarki odpadami,
  3. uczestnictwo, na zasadach określonych w odpowiednich przepisach, w postępowaniach sądowych i arbitrażowych, związanych z działalnością gospodarczą członków Izby,
  4. współpracę i wymianę doświadczeń z innymi organizacjami zrzeszającymi podmioty gospodarcze, jak również popieranie wymiany doświadczeń pomiędzy członkami Izby,
  5. uczestnictwo w projektach badawczych z zakresu gospodarki odpadami, ochrony środowiska,
  6. doradztwo organizacyjne, techniczne, prawne oraz ekonomiczne na rzecz członków Izby,
  7. wykonywanie ekspertyz, badań marketingowych oraz konsultingu, jak również działań promocyjnych,
  8. informowanie o swojej działalności członków Izby, o zasadach ochrony środowiska, kwestiach podatkowych, prawnych, zasadach BHP, zasadach gospodarki odpadami oraz wyrażania opinii o stanie rozwoju sektora gospodarki złomem,
  9. prowadzenie działalności wydawniczej i szkoleniowej oraz edukacyjnej w obszarze ochrony środowiska, prawa podatkowego, prowadzenia działalności gospodarczej"
  10. wykonywanie zadań powierzanych Izbie odrębnymi przepisami.
  11. działania na rzecz ochrony środowiska, podnoszące poziom świadomości ekologicznej społeczeństwa i zasad zrównoważonego rozwoju.

§8

Izba prowadzi działalność gospodarczą na zasadach określonych w odrębnych przepisach, z wyłączeniem działalności związanej z przerobem i obrotem złomem.

Rozdział III

Prawa i obowiązki członków Izby

§ 9

  1. Członkiem Zwyczajnym Izby może być każdy podmiot prowadzący działalność gospodarczą w zakresie gospodarki złomem na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej z wyjątkiem osób fizycznych prowadzących taką działalność jako uboczne zajęcie zarobkowe.

  2. Członkiem Nadzwyczajnym Izby może być każdy podmiot prowadzący działalność gospodarczą w zakresie gospodarki złomem na obszarze Rzeczpospolitej Polskiej z wyjątkiem osób fizycznych prowadzących taką działalność jako uboczne zajęcie zarobkowe, który deklaruje, że nie będzie uczestniczył w działalności Izby w pełnym zakresie. Członkowi Nadzwyczajnemu nie przysługuje bierne ani czynne prawo wyborcze do organów Izby. Członek Nadzwyczajny przez okres 12 miesięcy od momentu przystąpienia do Izby opłaca składkę członkowską w wysokości 50% składki obowiązującej Członka Zwyczajnego.

  3. Członkiem Stowarzyszonym Izby może być każdy podmiot prowadzący działalność gospodarczą w branży pokrewnej bądź w otoczeniu gospodarki złomem, a w szczególności: producenci maszyn, urządzeń i pojazdów, usługodawcy, a także podmioty prowadzące działalność związaną z gospodarką złomem poza granicami Polski. Członkowi Stowarzyszonemu przysługuje jedynie głos doradczy w trakcie obrad organów Izby oraz nie przysługuje mu bierne ani czynne prawo wyborcze do organów Izby. Członek Stowarzyszony opłaca składkę w wysokości równej wysokości składki członka Zwyczajnego.

  4. Członkiem Wspierającym Izby może być każdy podmiot prowadzący działalność badawczo- naukową na terenie kraju i zagranicą. Członkowi Wspierającemu przysługuje jedynie głos doradczy w trakcie obrad organów Izby oraz nie przysługuje mu bierne ani czynne prawo wyborcze do organów Izby. Członek Wspierający opłaca składkę w wysokości równej wysokości składki Członka Zwyczajnego. W szczególnych przypadkach Członek Wspierający może zostać zwolniony z opłacania wpisowego oraz składek członkowskich decyzją Rady Izby.

§ 10

  1. Przedsiębiorca ubiegający się o przyjęcie w poczet członków Izby składa: 1/ wypełnioną deklarację członkowską, wraz z aktualnym odpisem z rejestru przedsiębiorców lub ewidencji działalności gospodarczej, 2/ zobowiązanie do regularnego opłacania składek członkowskich oraz do uiszczenia wpisowego oraz inne dokumenty wskazane przez IPHGZ.

  2. Decyzje w sprawie przyjęcia w poczet członków podejmuje Rada Izby.

  3. Od decyzji Rady Izby w sprawie przyjęcia w poczet członków przysługuje odwołanie w terminie 7 dni od dnia otrzymania decyzji, przy czym za datę wniesienia odwołania przyjmuje się datę wpływu bezpośredniego lub datę nadania przesyłki listem poleconym za pośrednictwem operatora pocztowego. Odwołanie wnosi się do Walnego Zgromadzenia Członków za pośrednictwem Rady Izby.

  4. Zmiana Członkostwa przed upływem 12 miesięcy od przyjęcia w poczet członków, z Członkostwa Nadzwyczajnego na Członkostwo Zwyczajne może nastąpić na pisemny wniosek Członka Izby, za zgodą Rady Izby.

  5. Niezłożenie przez Członka Nadzwyczajnego w okresie 12 miesięcy od momentu przystąpienia do Izby pisemnej rezygnacji z członkostwa w Izbie lub pisemnego wniosku o zmianę członkostwa na Członkostwo Zwyczajne skutkuje automatyczną zmianą członkostwa z Członkostwa Nadzwyczajnego na Zwyczajne.

  6. Dla Członków przystępujących do Izby w trakcie roku kalendarzowego, wysokość składki Członkowskiej oblicza się proporcjonalnie do czasu przynależności Członka do Izby, liczonego w zaokrągleniu do pełnych kwartałów.

  7. W przypadku zmian organizacyjnych polegających na połączeniu się dwóch lub więcej Członków Izby lub gdy przynajmniej jeden podmiot był Członkiem Izby, w nowy podmiot gospodarczy, podmiot ten staje się z chwilą przekształcenia członkiem Izby, pod warunkiem złożenia oświadczenia i wskazania aktualnej reprezentacji podmiotu w Izbie.

§ 11

  1. Członek Izby będący osobą fizyczną, wykonuje swoje prawa i obowiązki osobiście bądź przez pełnomocnika.

  2. Członek Izby nie będący osobą fizyczną wykonuje swoje prawa i obowiązki przez uprawnionych przedstawicieli lub pełnomocnika.

§ 12

  1. Wszyscy członkowie Izby mają jednakowe prawa i obowiązki z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych w Statucie.
  2. Jeżeli Statut nie stanowi inaczej, Członkom Izby przysługuje:
    1. bierne i czynne prawo wyboru do organów Izby,
    2. prawo uczestniczenia we wszystkich formach działalności Izby,
    3. prawo korzystania z wszystkich statutowych form pomocy Izby.

§ 13

Członek Izby ma obowiązek:

  1. przestrzegania postanowień Statutu oraz uchwał organów Izby,
  2. uczestniczenia w realizacji statutowych zadań Izby,
  3. przestrzegania zasad etyki zawodowej i dobrych obyczajów kupieckich,
  4. informowania właściwych władz Izby o wszystkich istotnych zmianach zachodzących u danego Członka Izby a dotyczących: firmy, formy prowadzenia działalności, osobach pełnomocników i przedstawicieli, siedziby itp.
  5. opłacenie wpisowego oraz regularnego opłacania składek członkowskich.
  6. nieujawniania podmiotom i osobom trzecim jakikolwiek informacji, dokumentów, danych i innych otrzymanych w związku z członkostwem w IPHGZ.

§ 14

  1. Członkostwo w Izbie ustaje na skutek:
    1. pisemnego oświadczenia Członka Izby o wystąpieniu z Izby,
    2. wykreślenia Członka Izby z właściwego rejestru przedsiębiorców po przeprowadzonej likwidacji lub po przeprowadzonej upadłości przedsiębiorcy będącego Członkiem Izby albo wykreślenia Członka Izby z rejestru działalności gospodarczej,
    3. wykluczenia Członka Izby, w przypadku wskazanym w § 14 ust. 1 pkt a. i c. oświadczenie jest skuteczne z upływem ostatniego dnia miesiąca, w którym zostało złożone.

§ 15

  1. Decyzję o wykluczeniu Członka Izby podejmuje Rada Izby na wniosek Zarządu, w przypadku, gdy członek:
    1. rażąco narusza postanowienia Statutu,
    2. prowadzi działalność sprzeczną z zasadami etyki lub obowiązującymi obyczajami kupieckimi
    3. nie płaci składek członkowskich przez okres co najmniej 3 miesięcy.
  2. Decyzja Rady Izby o wykluczeniu Członka zostaje przesłania pisemnie listem poleconym za pośrednictwem operatora pocztowego na adres wskazany lub drogą elektroniczną na maila wskazanego, przez przedsiębiorcę w deklaracji członkowskiej.

§ 16

  1. Od decyzji Rady Izby w sprawie wykluczenia członka Izby przysługuje temu członkowi odwołanie w terminie 30 dni od dnia otrzymania decyzji, przy czym za datę wniesienia odwołania przyjmuje się datę wpływu bezpośredniego lub datę nadania przesyłki listem poleconym za pośrednictwem operatora pocztowego.

  2. Odwołanie wnosi się do Walnego Zgromadzenia Członków Izby za pośrednictwem Rady Izby.

  3. Decyzja o wykluczeniu członka Izby ulega zawieszeniu do czasu rozpatrzenia odwołania przez Walne Zgromadzenie Członków Izby.

  4. Wykluczenie z Izby nie zwalnia przedsiębiorcy z uiszczenia niezapłaconych składek członkowskich.

Rozdział IV

Organy Izby

§ 17

Organami Izby są:

  1. Walne Zgromadzenie Członków Izby,
  2. Rada Izby,
  3. Zarząd Izby.

Walne Zgromadzenie Członków Izby

§ 18

  1. Najwyższą władzą Izby jest Walne Zgromadzenie Członków Izby, zwane również „Walnym Zgromadzeniem”.

  2. Walne Zgromadzenie Członków Izby może być zwyczajne lub nadzwyczajne.

  3. Zwyczajne Walne Zgromadzenie Członków Izby odbywa się raz na rok, nie później niż do końca drugiego kwartału roku kalendarzowego za rok poprzedni.

  4. Zwyczajne Walne Zgromadzenie jest zwoływane przez Radę Izby.

  5. Porządek obrad Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia określa Rada Izby.

  6. O terminie, miejscu i porządku obrad Walnego Zgromadzenia Zarząd Izby w imieniu Rady Izby zawiadamia Członków Izby listami poleconymi lub innymi środkami porozumiewania się, w tym pocztą elektroniczną wskazaną przez Członka Izby, najpóźniej na dwa tygodnie przed terminem Zgromadzenia.

  7. Najpóźniej na tydzień przed terminem rozpoczęcia Walnego Zgromadzenia, każdy członek Izby może zgłosić wniosek do Rady Izby za pośrednictwem Zarządu o umieszczenie w porządku obrad swojej propozycji. Umieszczenie wniosku w porządku dziennym Walnego Zgromadzenia jest w tym przypadku obowiązkowe. Zarząd w imieniu Rady Izby przesyła niezwłocznie do Członków Izby zgłoszone zmiany porządku obrad.

  8. Sprawy nie objęte porządkiem obrad mogą być przedmiotem uchwał Walnego Zgromadzenia wówczas, gdy za ich włączeniem do porządku obrad opowie się co najmniej połowa obecnych na Zgromadzeniu Członków Izby.

  9. Walne Zgromadzenie Członków Izby otwiera Prezes Rady Izby, a w razie jego nieobecności (w kolejności) 1 Wiceprezes Rady Izby, 2 Wiceprezes Rady Izby, Członek Rady, Dyrektor Zarządu, Członek Zarządu albo najstarszy z uczestników Walnego Zgromadzenia. Otwierający obrady zarządza wybór, spośród obecnych Członków Izby oraz ich przedstawicieli lub Zarządu, Przewodniczącego oraz Sekretarza Walnego Zgromadzenia.

  10. Walne Zgromadzenie jest prowadzone według Regulaminu Obrad Walnego Zgromadzenia uchwalonego przez Walne Zgromadzenie.

  11. Z obrad Walnego Zgromadzenia sporządza się protokół, który winien być podpisany przez Przewodniczącego Walnego Zgromadzenia oraz Sekretarza.

  12. Protokoły Walnego Zgromadzenia przechowuje Zarząd Izby.

  13. Walne Zgromadzenie za zgodą Rady Izby może odbywać się również przy wykorzystaniu środków komunikacji elektronicznej.

  14. Walne Zgromadzenie może postanowić, że głosowanie tajne będzie uchylone.

§ 19

  1. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Członków Izby zwołuje Rada Izby z własnej inicjatywy, gdy Statut tak stanowi, na wniosek Zarządu lub na wniosek co najmniej 20% Członków Izby

  2. Posiedzenie Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia Członków Izby powinno odbyć się w ciągu czterech tygodni od daty zgłoszenia wniosku i obradować nad sprawami, dla których zostało zwołane.

  3. W przypadku niezwołania Walnego Zgromadzenia Członków Izby przez Radę Izby w terminach określonych w ust. 2 niniejszego paragrafu lub w § 18 ust. 3 Statutu, Walne Zgromadzenie zwołuje się na wniosek Zarządu oraz grupy co najmniej 20% członków Izby.

§ 20

  1. W Walnym Zgromadzeniu Członkowie Izby uczestniczą osobiście bądź przez pełnomocników

  2. Pełnomocnictwo do udziału w Walnym Zgromadzeniu Członków Izby powinno być udzielone na piśmie i dołączone do protokołu.

  3. Każdy Członek Izby dysponuje na Walnym Zgromadzeniu jednym głosem.

  4. Głosowanie podczas Walnego Zgromadzenia Członków Izby jest jawne. W głosowaniu tajnym Zgromadzenie dokonuje wyboru składu Rady Izby, odwołania członka Rady Izby oraz udzielenia absolutorium. Głosowanie tajne przeprowadza się również w każdym przypadku na wniosek 20% uczestników Zgromadzenia.

  5. W Walnym Zgromadzeniu może uczestniczyć Zarząd Izby.

§ 21

  1. Do podjęcia uchwał przez Walne Zgromadzenie Członków Izby zwołane w I terminie wymagane jest uczestnictwo co najmniej 50 % członków Izby.

  2. W przypadku niemożności podjęcia uchwał przez Walne Zgromadzenie Członków Izby zwołane w I terminie ze względu na brak wymaganej liczby uczestników, zwołuje się Walne Zgromadzenie Członków Izby w II terminie. Uchwały podjęte przez Walne Zgromadzenie Członków Izby zwołane w II terminie są ważne, bez względu na liczbę uczestniczących w nim członków Izby.

§ 22

  1. Uchwały Walnego Zgromadzenia Członków Izby zapadają zwykłą większością głosów, za wyjątkiem spraw wymienionych w § 23.

  2. W przypadku podejmowania uchwał zwykłą większością głosów, głosy nieważne oraz głosy wstrzymujące się są traktowane jako nieoddane.

  3. W przypadkach wskazanych w § 23 Statutu głosy wstrzymujące się uznaje się za oddane przeciwko uchwale.

§ 23

  1. Zmiany Statutu może dokonać Walne Zgromadzenie Członków Izby większością kwalifikowaną 2/3 głosów uprawnionych do głosowania.

  2. Uchwałę o rozwiązaniu Izby może podjąć Walne Zgromadzenie Członków Izby większością kwalifikowaną 2/3 głosów uprawnionych do głosowania. Do rozwiązania Izby, w zgromadzeniu zwołanym w trybie § 21 ust. 2, wystarcza zwykła większość głosów.

  3. Uchwała w sprawie rozwiązania Izby określa sposób przeprowadzenia likwidacji, cel na jaki ma być przeznaczony majątek Izby oraz osobę likwidatora.

§ 24

Do kompetencji Walnego Zgromadzenia Członków Izby należy w szczególności:

  1. uchwalenie Statutu i zmian w Statucie,
  2. uchwalenie kierunków działania Izby i ocena ich realizacji,
  3. uchwalanie rocznego budżetu Izby,
  4. wybór i odwołanie członków Rady Izby,
  5. udzielanie absolutorium Radzie Izby,
  6. ustalanie wysokości składek członkowskich oraz wysokości wpisowego,
  7. wyrażanie zgody na nabycie, zbycie lub obciążenie nieruchomości Izby,
  8. podejmowanie uchwał o przystąpieniu do organizacji samorządu gospodarczego,
  9. decydowanie o podjęciu i zaprzestaniu prowadzenia działalności gospodarczej,
  10. rozpatrywanie sprawozdań Rady Izby z jej działalności za okres roczny.
  11. zatwierdzanie rocznych sprawozdań finansowych Izby i podejmowanie decyzji co do przeznaczenia dodatniego wyniku finansowego lub pokrycia strat,
  12. rozpatrywanie odwołań od decyzji Rady Izby w sprawach dotyczących członkostwa w Izbie
  13. podejmowanie uchwał o tworzeniu filii i przedstawicielstw za granicą.
  14. podejmowanie uchwał w pozostałych sprawach wynikających z przepisów prawa.

Rada Izby

§ 25

  1. Rada Izby składa się z od 3 do 11 członków wybieranych przez Walne Zgromadzenie Członków Izby, w tym z Prezesa i 1 Wiceprezesa i 2 Wiceprezesa Rady Izby. Prezes i 1 Wiceprezes Rady Izby i 2 Wiceprezes Rady Izby wybierani są spośród Członków Rady Izby na pierwszym posiedzeniu po Walnym Zgromadzeniu, które uchwaliło zmiany w składzie Rady Izby, w głosowaniu tajnym.

  2. Kadencja Rady Izby trwa 2 lata.

  3. Mandaty członków Rady Izby wygasają z dniem odbycia Walnego Zgromadzenia Członków Izby kończącego kadencję.

  4. Radę Izby reprezentuje Prezes Rady Izby, a w razie jego nieobecności lub braku Prezesa Rady Izby – w kolejności: 1 Wiceprezes albo 2 Wiceprezes Rady Izby.

§ 26

  1. Członkami Rady mogą być wyłącznie przedsiębiorcy zrzeszeni w Izbie, ich przedstawiciele i pełnomocnicy.
  2. Nie wolno łączyć mandatu członka Rady Izby z mandatem członka Zarządu Izby.
  3. Członkowie Rady Izby pełnią swoje funkcje społecznie.
  4. Mandat członka Rady Izby wygasa w przypadk:
    1. upływu kadencji,
    2. utraty umocowania do reprezentowania Członka Izby,
    3. śmierci członka,
    4. rezygnacji,
    5. odwołania przez Walne Zgromadzenie
  5. W przypadku zmniejszenia się w toku kadencji, składu Rady Izby poniżej liczby statutowo określonej, Zarząd zwoła Walne Zgromadzenie Członków Izby w celu uzupełnienia jej składu.
  6. W Radzie Izby może zasiadać łącznie nie więcej niż 40 % przedstawicieli firm, w których wytwarzanie stali jest wiodącą działalnością.
  7. W momencie zmniejszenia liczy Członków Rady Izby, która skutkuje zmianą powyższej proporcji, Rada Izby podejmuje decyzje o zwołaniu  Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia lub pozostawienia status quo do momentu następnych wyborów do Rady Izby.

§ 27

  1. Rada Izby podejmuje decyzje na posiedzeniach lub w trybie obiegowym. Z posiedzeń Rady Izby sporządza się protokół.

  2. Posiedzenie Rady Izby zwołuje Prezes Rady z własnej inicjatywy (a w razie jego braku lub nieobecności 1 Wiceprezes, 2 Wiceprezes Rady), na wniosek któregokolwiek z jej członków, Zarządu lub 20% członków Izby.

  3. Posiedzenie powinno się odbyć nie później niż w ciągu czterech tygodni od dnia złożenia wniosku, o którym mowa w ust 2.

  4. Członkowie Rady Izby są zawiadamiani o posiedzeniu co najmniej siedem dni przed terminem.

  5. Zawiadomienie o terminie, miejscu i godzinie oraz porządku obrad posiedzenia przesyła Zarząd w imieniu Rady listem poleconym, kurierem lub pocztą elektroniczna.

  6. Rada Izby podejmuje decyzje w formie uchwał lub postanowień.

  7. Posiedzeniom Rady Izby przewodniczy Prezes Rady Izby, a w razie jego braku lub nieobecności (w kolejności ) 1 Wiceprezes Rady Izby lub 2 Wiceprezes Rady Izby, członek Rady Izby upoważniony przez pozostałych obecnych Członków Rady Izby. Głos Przewodniczącego posiedzenia jest decydujący w przypadku równej liczby głosów oddanych za i przeciw.

  8. Uchwały Rady Izby mogą być podjęte, jeżeli wszyscy członkowie zostali prawidłowo zawiadomieni o miejscu, terminie i porządku obrad.

  9. Uchwały Rady Izby są podejmowane w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy członków.

  10. Uchwały Rady Izby w trybie obiegowym są podejmowane zwykłą większością głosów, gdy o przedmiocie uchwały zostali powiadomieni wszyscy jej członkowie.

  11. Wniosek nieobjęty w porządku obrad może być włączony do bieżącego porządku obrad posiedzenia, zwykłą większością głosów.

  12. Przedstawiciel Rady Izby może uczestniczyć w posiedzeniach Zarządu Izby z głosem doradczym.

§ 28

  1. Do kompetencji Rady Izby należy:
    1. sprawowanie stałego nadzoru i kontroli nad działalnością Izby,
    2. wsparcie Zarządu w bieżących sprawach, w szczególności w drodze doradztwa w wykonywaniu zadań statutowych,
    3. opiniowanie projektów aktów prawnych z zakresu prowadzenia działalności gospodarczej lub gospodarki odpadami,
    4. dokonywanie oceny funkcjonowania przepisów prawnych dotyczących prowadzenia działalności gospodarczej lub gospodarki odpadami,
    5. uczestnictwo w pracach ustawodawczych dotyczących prowadzenia działalności gospodarczej lub gospodarki odpadami,
    6. opiniowanie planów rocznych działalności Izby,
    7. wybór i odwołanie członków Zarządu Izby,
    8. podejmowanie uchwał określających górną granicę zobowiązań, jakie Zarząd Izby może zaciągać bez zgody Rady Izby,
    9. opiniowanie rocznych sprawdzań Zarządu z działalności Izby,
    10. badanie sprawozdania finansowego oraz przedkładanie Walnemu Zgromadzeniu Członków Izby stanowiska w sprawie tych dokumentów,
    11. udzielanie absolutorium Zarządowi Izby.
  2. Procedurę opiniowania projektów aktów prawnych oraz uczestnictwa przedstawicieli Rady Izby w pracach ustawodawczych dotyczących zakresu działalności Izby reguluje uchwała Walnego Zgromadzenia Członków Izby.
  3. Rada Izby pełni funkcję opiniodawczo-doradczą oraz sprawuje stały nadzór nad działalnością Izby we wszystkich dziedzinach jej działalności. W celu wykonania swoich obowiązków Rada Izby może badać wszystkie dokumenty, żądać od Zarządu sprawozdań i wyjaśnień oraz dokonywać rewizji stanu majątku Izby.
  4. Rada Izby w celu wsparcia statutowej działalności Izby może na wniosek Zarządu lub z własnej inicjatywy powoływać ekspertów (lub zespoły ekspertów) spośród osób posiadających niezbędną wiedzę i doświadczenie z zakresu stosunków gospodarczych, w szczególności z zakresu gospodarki złomem. Ekspertem może być również Członek Izby, jego przedstawiciel lub członek organów Izby.

Zarząd Izby

§ 29

  1. Zarząd składa się z jednego lub więcej członków, w tym Dyrektora Zarządu.

  2. Zarząd kieruje bieżącą działalnością Izby i reprezentuje ją na zewnątrz.

  3. W przypadku Zarządu wieloosobowego do reprezentacji Izby uprawnionych jest dwóch członków Zarządu działających łącznie.

  4. Zarząd wykonuje wszystkie czynności niezastrzeżone do kompetencji innych organów Izby.

  5. Członków Zarządu powołuje i odwołuje Rada Izby. Członkowie Zarządu powoływani są na czas nieokreślony.

  6. Kadencja członka Zarządu wygasa wskutek śmierci, rezygnacji lub odwołania ze składu Zarządu.

  7. W przypadku Zarządu jednoosobowego oraz rezygnacji, odwołania lub śmierci członka Zarządu, Rada Izby może delegować jednego ze swoich członków do czasowego wykonywania funkcji członka Zarządu, ale na okres nie dłuższy niż trzy miesiące.

  8. Zarząd w celu wsparcia statutowej działalności Izby może powoływać ekspertów (lub zespoły ekspertów) spośród osób posiadających niezbędną wiedzę i doświadczenie z zakresu stosunków gospodarczych, w szczególności z zakresu gospodarki złomem. Ekspertem może być również Członek Izby, jego przedstawiciel lub członek organów Izby.

§ 30

  1. Zarząd wieloosobowy podejmuje decyzje w formie uchwał.

  2. Uchwały Zarządu zapadają większością głosów. W przypadku równej liczby głosów za i przeciw głos Dyrektora Zarządu jest decydujący. Dopuszcza się podejmowanie uchwał w trybie obiegowym oraz przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość, jeżeli wszyscy członkowie zostali powiadomieni o treści uchwał.

  3. Posiedzenia Zarządu zwołuje Dyrektor Zarządu z własnej inicjatywy, na wniosek któregokolwiek członka Zarządu lub na wniosek Rady Izby. Posiedzeniom Zarządu przewodniczy Dyrektor Zarządu lub w jego zastępstwie wskazany inny członek Zarządu. Z posiedzeń Zarządu sporządza się protokół.

Rozdział V

Gospodarka finansowa i majątek Izby

§ 31

Na majątek Izby składają się nieruchomości, rzeczy ruchome, prawa majątkowe oraz środki pieniężne.

§ 32

Majątek Izby powstaje ze:

       a.  składek członkowskich i wpisowego,

       b. dotacji, darowizn, spadków i zapisów,

       c. dochodów z majątku Izby,

       d. wpływów z prowadzonej działalności gospodarczej.

§ 33

  1. IPHGZ jest organizacją non-profit. Dochód z działalności gospodarczej Izby jest przeznaczony na realizację celów statutowych i nie może być przeznaczony do podziału między jej członków.
  2. Szczegółowe zasady gospodarowania finansami Izby ustala Zarząd Izby.

§ 34

W sprawach nieuregulowanych mają zastosowanie ogólnie obowiązujące przepisy prawa.

§ 35

Niniejszy Tekst Jednolity Statutu został przyjęty przez Walne Zgromadzenie Członków Izby w dniu 25 kwietnia 2024 roku w Kielcach i obowiązuje od dnia przyjęcia.

Migawki: Bieżące

Posiedzenie Rady Izby 14.12.2023

W dniu 14.12.2023 r  w Łodzi odbyło  się posiedzenie Rady naszej Izby, podczas ktorego członkowie Rady dyskutowali nad planami działań Izby w dobie nowych realiów politycznych w naszym kraju.

Branża złomowa na Ukrainie

Co zrobić ze złomem: ani eksportu, ani recyklingu na Ukrainie.

Cło w wysokości 180 euro za tonę uniemożliwia eksport złomu do UE, ponieważ ukraińskie huty nie są w stanie przetworzyć nadwyżki po utracie mocy produkcyjnych.Napięcia między zbieraczami złomu a producentami stali trwają od 2016 roku, kiedy to Ukraina podniosła cło eksportowe z 10 do 30 euro za tonę, wbrew swoim zobowiązaniom wobec Światowej Organizacji Handlu.  /wypowiedz  Nikolaya Klimovicha, Prezesa Zarzadu KVV Group/ 

Wesołych Świąt

Z okazji nadchodzących Świąt Wielkanocnych wszystkim swoim Członkom oraz Sympatykom życzymy dużo zdrowia, radości, smacznego jajka, mokrego dyngusa, mnóstwo wiosennego słońca oraz samych sukcesów.

IPHGZ od wielu lat wspomaga przedsiębiorców efektywnie prowadzić działalność gospodarczą w nieustannie zmieniającym się otoczeniu rynkowym i legislacyjnym, jeśli chcesz należeć do grupy zmieniającej wizerunek branży

Przystąp do nas!

Go to top
JSN Megazine 2 is designed by JoomlaShine.com | powered by JSN Sun Framework