NEWS
- Details
Poczetek 2013 roku dla firm złomowych można uznać, że nie należał do najłatwiejszych, powodem takiej sytuacji była mała podaż i mały popyt na złom ze strony odbiorców. Huty nie były mocno zainteresowane zakupem surowca z uwagi na małe zamówienia i zapotrzebowanie na złom do produkcji stali.
- Details
Jak donisi WNP.PL w tym roku produkcja w stalochłonnych sektorach gospodarki nadal będzie spadać, ale tempo spadku zmniejsza się z kwartału na kwartał. Spadek ma w tym roku wynieść średnio 1,5 proc. W przyszłym roku produkcja sektorów stalochłonnych ma stopniowo rosnąć, sięgając w ostatnim kwartale 2,9 proc.
- Details
Udostępniamy Państwu najnowszy projekt ustawy z dnia 29 kwietnia 2013 roku o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy - Ordynacja podatkowa.
- Details
W dzisiejszym wydaniu gazety Dziennik Gazeta Prawna ukazał się artykuł „Jak rozliczyć VAT i CIT od obrotu surowcami wtórnymi”, poruszający zagadnienie rozliczenia podatków od transakcji zakupu złomu i makulatury.
- Details
Z Ambasady Polskiej w Kijowie otrzymaliśmy oficjalne pismo z informacją, że Gabinet Ministrów Ukrainy wprowadził ograniczenia w realizacji operacji z surowcem powierzonym na obszarze celnym Ukrainy.
- Details
W kwietniowym miesięczniku Recykling ukazał się artykul "Bodziec dla ZSEE" naszego autorstwa dotyczący problemów systemu recyklingu zużytego sprzetu elektrycznego i elektronicznego odbieranych przez branżę złomową.
- Details
Na naszym portalu w aktualnościach, w zakładce - "Kradzione elementy" zamieściliśmy do pobrania "Katalog elementów PKP narażonych na kradzież"
- Details
Udostępniamy Państwu aktulane ogłoszenia PKP na aukcje elektroniczne oraz zapytanie ofertowe na zakup złomu Kopalni Adamów.
- Details
Otrzymaliśmy z Głównego Urzędu Statystycznego odpowiedz na nasze kolejne pismo w sprawie kalsyfikacji złomu, pismo jest do pobrania.
- Details
W ostatnim kwartale 2012 r. sprzedano na złom łącznie 58 kontenerowców o sumarycznej pojemności 114 118 TEU (1 TEU - twenty-feet equivalent unit- jednostka pojemności równoważna objętości jednego kontenera o długości 20 stóp). Liczba ta przekroczyła nawet łączną pojemność złomowanych statków w 3 kwartale 2009 r. co było następstwem globalnego kryzysu finansowego.
Wg danych biura analitycznego Clarkson monitorującego światowy rynek żeglugowy, tylko w styczniu 2013 r. na „żyletki” pocięto aż 43 744 TEU, czyli średnio miesięcznie więcej, niż w ostatnim kwartale 2012 r., co może świadczyć o narastającej tendencji złomowania floty kontenerowców.