Z uwagi na liczne zapytania spływające do Izby informujemy, że od dnia 5 września 2018 roku zaczęła obowiązywać ustawa o zmianie ustawy o odpadach oraz niektórych innych ustaw z dnia 20 lipca 2018 roku, która wprowadza szereg nowych obowiązków dla firm zajmujących się magazynowaniem i przetwarzaniem odpadów, nowe zasady to międzyinnymi obowiązek ustanowienia gwarancji finansowych, zamontowania systemu wizyjnego na placu, dostosowania placów do wymagań wskazych w operacie przeciwpożarowym, nowe przepisy nakazują magazynowanie odpadów jedynie przez 1 rok oraz podpisanie umowy dzierżawy placu w formie aktu notarialnego. Na dostosowanie do nowych wymagań i złożenia wniosku przedsiębiorca ma 12 miesięcy a w przypadku obowiązku zamontowania monitoringu 6. Obecnie w Ministerstwie Środowiska trwają prace nad aktami wykonawczymi do ustawy, które ustanowią szczegóły techniczne systemu wizyjnego, stawek gwarancji finansowych oraz operatów przeciwpozarowych.